Google Bedriftsprofil er et visittkort du får på Google. Dette visittkortet kommer opp i Google Maps, og på høyre side i søket når bedriften din dukker opp i søk. I dette visittkortet kan vi legge inn logoen din, bilder av produktene og tjenestene dine, hvilke tjenester og produkter bedriften din tilbyr, telefonnummer, adresse og annen informasjon om bedriften.
En verifisert Google Bedriftsprofil vil lettere komme opp i Googles lokalsøk. Kunder som søker opp bedriften din på mobil får en ringeknapp og veibeskrivelse tilgjengelig.
Det blir stadig viktigere å være synlig på Google. Det siste året har stadig flere bedrifter tatt steget og blitt synlige på Google. Statistikk viser at 91% av befolkningen bruker Google for å finne informasjon, og 54 prosent av befolkningen bruker Google mer enn én gang i løpet av dagen.
46 prosent av de som gjør et søk søker ofte etter informasjon om lokale tjenester og produkter. De som søker etter produkter og tjenester lokalt, vil ofte bruke de tjenestene som kommer opp. De er ute etter informasjon. Det kan være noen som søker etter en restaurant i byen, en rørlegger eller en snekker.
Det er der du kommer inn i bildet med en Google Bedriftsprofil, og det er der bedriften din har store sjanser for å komme høyt i søket lokalt. Om du driver en bilbutikk eller en frisørsalong, vil du dra nytte av å komme høyt i søket og bli synlig for kunden med én gang. Det er der vi i Verdi Media kommer inn i bildet, for dette er noe vi kan hjelpe deg med!
Det er tøffere konkurranse i markedet. De bedriftene som klarer seg best, er ofte de bedriftene som har innsett at internett og digitale medier er fremtiden. Ifølge Boston Consulting Group vokser bedrifter i det nordiske markedet som er på nett fire ganger raskere enn de bedriftene som ikke er på nett.
Vekstbedrifter satser ofte mer på digitale medier og netthandel. 2020 og 2021 var år som endret mange av vanene våre, og flere av oss begynte å bruke internett mer aktivt når det kom til å søke etter varer og tjenester.
Vi bruker også Google til å sjekke opp bedriftene vi ønsker å bruke. Et profesjonelt førsteinntrykk er meget viktig, og en profesjonelt oppsatt Google Bedriftsprofil er med på å skape gi godt førsteinntrykk til potensielle kunder.
Vi vet verdien av å ha kombinasjonen av en søkemotoroptimalisert nettside, Facebook og Google Bedriftsprofil (GBP). Denne kombinasjonen utgjør det vi kaller Googles hellige treenighet, og denne kombinasjonen gir deg god synlighet på Google.
En hjemmeside, Google Bedriftsprofil og sosiale medier, er med på å skape en helhetlig digital profil for bedriften din. Vi hjelper deg med alt dette. Ta steget inn i en digital hverdag ved å ta kontakt med oss i dag via knappen under, eller legge igjen navnet og telefonnummeret ditt i boksen, så ringer vi deg!
Vi hjelper deg med din digitale strategi. Legg igjen ditt telefonnummer så vil en av våre medierådgivere ringe deg snarest.
Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen på nettstedet vårt og for personlig tilpasning av annonser. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Avvis alle
Vi tar ditt personvern på alvor og har satt i verk nødvendige tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak for å beskytte dine personlige data. I denne personvernerklæringen vil vi informere deg om hvordan vi samler inn, bruker, oppbevarer og beskytter dine personlige data når du besøker vår nettside. Du kan finne vår organisasjonsnummer og kontaktinformasjon på vår kontaktside eller ved søk på domenet du nå besøker hos Norid.no eller whois.com, og videre søk på org.nr. i brreg.no.
Vi samler inn og lagrer opplysninger som du gir oss gjennom vårt kontaktskjema, inkludert ditt navn, e-postadresse og annen kontaktinformasjon. I tillegg benytter vi oss av Google Fonts, Google Analytics, Google Site Kit og Facebook Pixel for å forbedre nettsiden vår, analysere trafikken og forstå effekten av annonsering på Facebook-plattformen. Vi kan også benytte sosiale medier og andre plattformer for markedsføring, noe som kan resultere i innsamling av din informasjon. Vi formidler ikke dine personopplysninger til tredjeparter eller bruker de i andre systemer om de ikke står beskrevet her, eller du har godkjent formidling ved innsending av skjema. Et eksempel er til en mailtjeneste hvor du på forhånd har godkjent å motta eposter eller har frivillig meldt deg på et nyhetsbrev.
Vi bruker tjenester fra Google for å spore og måle trafikken på nettsiden vår, dette betyr at Google kan få tilgang til dine personopplysninger. Hvordan Google forholder seg til ditt personvern kan du lese her.
Vi bruker dine personlige data til å svare på forespørsler du sender via vårt kontaktskjema, for å forbedre brukeropplevelsen på vår nettside og for å utføre analyse for å forbedre nettsiden vår. Dine data kan bli lagret så lenge det er hensiktsmessig, med mindre du ber om sletting. Opplysningene lagres på serverne til våre leverandører. Du kan kontakte oss for å få informasjon om hvilken leverandør vi bruker.
Vi har satt i verk nødvendige tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak for å beskytte dine personlige data mot uautorisert tilgang, endring, offentliggjøring eller ødeleggelse. Utover våre interne rutiner har også våre leverandører sine sikkerhetstiltak som du kan finne ut av ved å kontakte oss.
Du har rett til å be om innsyn i de personopplysningene vi behandler om deg og hvordan de behandles. Du kan også be om korreksjon, sletting og begrensninger i behandlingen av personopplysninger i henhold til personopplysningsloven. Hvis du mener at vi ikke overholder dine rettigheter i henhold til personopplysningsloven, har du rett til å klage til den aktuelle tilsynsmyndigheten. Dette gjøres ved å sende klage til Datatilsynet, du finner informasjon om hvordan kontakte Datatilsynet på Datatilsynet sine nettsider.
Vi følger Datatilsynets krav til GDPR, du finner info og dine rettigheter og våre plikter her.
Du har rett til å klage til Datatilsynet om vi ikke etterfølger gjellende lover og regler.