Hvorfor er en god nettside nødvendig for alle bedrifter? - Verdi Media Norge As - SEO spesialisten
441
post-template-default,single,single-post,postid-441,single-format-standard,bridge-core-1.0.5,translatepress-nb_NO,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-18.1,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Hvorfor er en god nettside nødvendig for alle bedrifter?

Hvorfor er en god nettside nødvendig for alle bedrifter?

GODE GRUNNER FOR NY NETTSIDE

Har du noen gang tenkt «Hvorfor skal jeg bruke penger på en nettside når jeg ikke gjør noe arbeid på internett?». Kanskje du er en rørlegger som ikke forstår hvorfor du trenger å være tilstede på internett når jobben din ikke har noe med internett å gjøre, eller er du en entreprenør som alltid har fått jobbene dine gjennom jungeltelegrafen, eller er du en lokal butikk som tror du ikke trenger en nettside for å nå kundene i nabolaget.

Hvis dette høres ut som deg, da er det en mulighet for at du har mistet en del omsetning den siste tiden, og du vil fortsette å miste omsetning til den dagen du bestemmer deg for å lansere en nettside for å øke synligheten din på internett. I dagens verden er det flere gode grunner for å ha en profesjonell nettside som er enkel å navigere.

KUNDENE DINE ER PÅ INTERNETT

For det første så øker sannsynligheten for å bli funnet av nye kunder når du befinner deg på internett. Selv om ikke DU er på internett, så er kundene dine det, og de fleste undersøker internett før de bestemmer seg for å kjøpe noe. I en undersøkelse utført nylig sa faktisk 87% av de spurte at de har søkt på internett for lokale produkter, tjenester eller forretninger den siste måneden. Jo sterkere URL adressen, og nettsiden og informasjonen som står på nettsiden er, jo mer sannsynlig er det at nettopp din nettside dukker opp i det organiske søket på Google, eller andre søkemotorer, hvor folk søker etter «rørlegger nær meg» eller «varme-, ventilasjon- og sanitærteknikk nær meg på Gjøvik.» Mens det første steget ofte er et søk på Google, er en god hjemmeside med mye informasjon ofte det andre steget. I den samme studien som tidligere sa 73% av kundene at de besøkte nettsiden til den lokale bedriften før de bestemte seg for å gjennomfør et kjøp. Søk på internett og besøkende til nettsiden er den metoden som kundene oftest bruker som metode når de undersøker et produkt eller tjeneste, sammen med anbefalinger fra venner og familie, aviser, radio og andre sosiale medier.

FORTELL DIN EGEN HISTORIE

For det andre, en god nettside kan gjøre det lettere for kunden å finne informasjonen de trenger før de bestemmer seg for å gjennomføre et kjøp. Pluss at de kan få informasjonen de trenger for å komme i kontakt med bedriften når de er klare for å gjennomføre et kjøp. Når du har en egen hjemmeside kan du fortelle din egen historie med dine egne ord, bygge merkevaren din, og få inn nye kunder. Spør deg selv, «Hvis en kunde ønsker å ansette meg for første gang, hva er det jeg ville ønsket å vite?»  En nettside med en god om oss side, kontaktinformasjonen din (telefon, e-post og åpningstider), og en detaljert tjenesteside, kan hjelpe deg med å bygge merkevaren og overbevise kundene dine hvorfor de skal jobbe med nettopp deg.

Som en bonus så kan det være tidsbesparende å dele denne informasjonen på nettsiden din. Du kan referere til nettsiden din når du snakker med kundene, så slipper du å dele den samme informasjonen igjen og igjen. Nye og gamle kunder vil sette pris på at prislister, tjenestene du tilbyr og at andre fakta du deler bare er noen klikk unna på nettsiden din.

ØK TROVERDIGHETEN DIN

Et bra og synlig inntrykk på internett kan også øke troverdigheten din. Faktisk så sier 84% av kundene at en bedrift som har en nettside er mer troverdig enn en bedrift som ikke har det. Mange kunder vil velge (eller ikke velge) en tjenesteleverandør basert på informasjonen som står på internett alene, så hvis du ikke har en nettside, så vil du ikke være blant de bedriftene som blir vurdert. Hvis ikke du har en nettside, men konkurrentene dine har det, så kan du ende opp med å se ut som en mindre seriøs konkurrent.

LAG EN NY NETTSIDE

Det beste er at det er raskt og enkelt å fikse dette problemet. Selv om du aldri har laget en hjemmeside før. Det er maler tilgjengelig hvis du ønsker å gjøre dette selv, eller du kan la oss gjøre jobben for deg. Vi bygger en nettside i WordPress for deg som ser profesjonell ut, og som er brukervennlig. Når du har fått nettsiden din kan du begynne å konkurrere med andre bedrifter både lokalt, regionalt og nasjonalt. Vi kan booke et domenenavn for deg og bygge nettsiden for deg.

Studier viser at 29% av små bedrifter fremdeles ikke har en nettside, det er 29% av bedriftene som mister den store fordelen som synlighet på internett gir, og de taper i konkurransen om troverdighet som de kanskje ikke er klar over at de kjemper. Ikke bli en av disse bedriftene. Få en nettside for bedriften din opp i dag!

 

Ingen kommentarer

Beklager, kommentarfeltet er for tiden stengt.