Google Ads annonsering

Google Ads annonsering

ANNONSERE PÅ INTERNETT

De siste årene har det blitt stadig mer populært å markedsføre seg på internett. De mest populære metodene å markedsføre seg på er gjennom sosiale medier, bannerannonser og betalte søk i Google Ads. Google Ads er et av de mest brukte verktøyene til markedsføring på internett. Google har en markedsandel på 73,1% av verdens internettbrukere. Andre aktører er Amazon med 12.9%, og Microsoft med 6.5%. Amazon er ikke en stor aktør på det norske annonsemarkedet. Det er ikke uten grunn at Google Ads er det mest brukte verktøyet med denne statistikken. Google er også eier av verdens største display nettverk. Gjennom Google display nettverket har du muligheten til å nå ut til over 80% av verdens internettbrukere. Det tilsier at du har tilgang til over 2 millioner nettsider, og over 1 million apper, som også inkludert Gmail og Youtube (Google Skillshop).

Når det er noe vi leter etter, eller lurer på, så går vi ofte til Google og søker etter svar. Det er her vi leter etter håndverkere, restauranter eller tannleger. Det er Google vi går til når vi ser etter inspirasjon når vi skal pusse opp, eller reise et sted. Mange av avgjørelsene vi foretar oss starter med et Google søk. Det blir dermed stadig viktigere for bedriftene å være der hvor kunden er. Det samme gjelder butikkene. Vi har alltid med oss mobilen og vi bruker denne ofte. Vi har satt opp mange kampanjer for våre kunder og vi ser på nesten alle kampanjene at de fleste klikk og visninger kommer fra mobil. Med så mye trafikk fra mobil er det viktig at nettsiden er tilpasset mobil.

ANNONSERE MED GOOGLE ADS

Ved å bruke Google Ads har du flere muligheter til å nå ut med budskapet ditt. Du kan bruke søkeannonser på Google, annonsere med bannerannonser i Display nettverket til Google, eller bruke shoppingannonser hvis du har en nettbutikk.

Ved å bruke de riktige søkeordene kan en annonse fra bedriften din komme opp når en person søker på Google. For mange er en god plassering en annonse som er blant de øverste resultatene på førstesiden på Google. Dette er meget verdifull plassering, og konkurransen er stor for å nå de få plassene på toppen. Det er flere faktorer som avgjør om din annonse havner blant de øverste. Bud på søkeordene, hjemmesiden, relevans og teksten i annonsene er alle faktorer som er med på å bestemme om det er din annonse som kommer øverst når et søk blir gjort.

HVA ER EN BANNERANNONSE? 

Hva er egentlig en bannerannonse? En bannerannonse er de annonsene du ser på nettsidene og nettavisene. Det er de firkantene, rektanglene eller de små annonsene som lyser mot deg på nettsiden. Det er derfor disse annonsene er så populære. Annonsene er i øyenfallende og skaper engasjement blant internettbrukere.

Bannerannonser i displaynettverket har flere bruksområder. Bannerannonser virker veldig bra hvis bedriften ønsker å drive med merkevarebygging. Annonsene når ut til en stor gruppe mennesker og kan skape en gjenkjennelsesfaktor. Med bannerannonser kan du nå ut til flere gjennom ulike kanaler og medier. Du kan nå ut til et stort publikum med bannerannonsene. Det er dermed flere som vil se annonsene. Det er en fordel. Du når ut til mange personer som ellers ikke ville søkt deg opp eller vært klar over ditt produkt eller tjeneste.

HVA ER SØKEANNONSER?

Med søkeannonser kan du nå ut til kunden i det de gjør et søk på Google. Er det noe kunden søker etter kan din annonse vises der og da i det kunden søker etter produktet eller tjenesten. Derfor lønner deg seg å markedsføre seg kontinuerlig på Google. 89% av trafikken som blir generert gjennom annonsene på Google vil ikke bli erstattet av organiske søk.

Det er flere faktorer som bestemmer hvor annonsen din blir plassert på siden. Relevans til søket, nettsiden, teksten i annonsen, søkeordene, budene på søkeordet, og hvordan Ads kontoen din har scoret tidligere er alle faktorer som spiller inn på hvordan annonsen din blir plassert på nettsidene.

GOOGLE SHOPPING

Dette er annonser som dukker opp når du gjør et søk på Google. Det er små bilder som viser pris produktet, prisen og bedriften helt øverst på Google. Det er strenge krav til shoppingannonsene og de passer for bedrifter som har en nettbutikk. Du kan få folk inn på nettsiden din eller til den fysiske butikken. Med shoppingannonser har du mulighet til å vise verden hva du selger.

VI SETTER OPP ANNONSER

Vi kan hjelpe dere med å sette opp annonser i Google. Vi i Verdi Media er sertifiserte innen Google Ads. Vi er dermed kvalifiserte til å sette opp annonser for våre kunder. Vi kan hjelpe deg og din bedrift med å bli synlig på Google. Vi har satt opp mange kampanjer gjennom årene og opparbeidet oss en erfaring på Google Ads som skal komme våre kunder til gode.

Vi kan bistå med oppsett og optimalisering av kampanjene. Vi har også designere som kan lage bannerannonser for bedriften din.

Ta kontakt med oss i dag hvis du er nysgjerrig på hvordan Google Ads kan brukes for din bedrift.

 

 

Ingen kommentarer

Beklager, kommentarfeltet er for tiden stengt.